Møllegård Grundejerforening 

 

 

Foreningens historie, de første 25 år

 
Startside
Bestyrelse
Info
Foreningshistorie
Nyttige Link

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stort og småt i foreningens historie »

 

Allerede den 18. april 1972 blev der i Fløng Forsamlingshus afholdt et orienterende mode for alle interesserede i det udstykkede område.

Dette blev fulgt op med, at B. Lundsfryd og Hans Borglykke den 3. august 1972 indkaldte til stiftende generalforsamling den 30. august 1972 kl. 19.00 ligeledes i Fløng Forsamlingshus. Man skulle til indkaldere aflevere en tilmeldingsblanket med det antal personer, der ville deltage.

Der mødte 45 grundejere, som blev budt velkommen af Hans Borglykke. Bent Lundsfryd blev valgt til dirigent.

Først troede man, at vores grundejerforening også omfattede den del af Birkevang der vender mod Østerled (IBC-husene). men det blev ret hurtigt fastslået, at man der skulle danne sin egen grundejerforening, og den kom til at hedde “Mølleparken Fløng” (den tog dog ret hurtigt navneforandring til det den hedder i dag, nemlig “Birkeparken”).

Vores grundejerforening, der jo hedder “Møllegård Grundejerforening” kom herefter til at omfatte i alt 99 parceller.

Det udarbejdede forslag til vedtægter blev enstemmigt vedtaget og efterfølgende godkendt af kommunalbestyrelsen den 10. oktober 1972. Indskuddet blev fastsat til kr. 50.00 og årligt kontingent blev kr. 150,00.

På generalforsamlingen blev det endvidere med stort flertal (40 for og 3 imod) vedtaget, at lade området blive dækket af et fællesantenneanlæg, og samtidig blev det forbudt at have synlige antenner.

Bestyrelsen blev sammensat således:

 

Hans-Erling Bertelsen, formand

Hans Borglykke, næstformand

Lizzie Mårtensson, kasserer

Bent Lundsfryd

Jørgen Svensson

 

 

Som revisorer blev valgt:

Lis Pedersen

Vinnie Poulsen

 

Bestyrelsen skulle nu bl.a. arbejde på, at få entreprenøren Mads Nielsen til at færdiggøre udstykningen. Dette blev vanskeliggjort af bl.a. 2 ting: Det firma som “modnede” Nørkærgård gik konkurs, hvilket betød forsinkelse af vores kloakering, og at den gamle “Hvedstrup-Fløng” kommune blev underlagt Høje-Tåstrup Kommune. Bestyrelsen skulle endvidere indhente tilbud på etablering af et fællesantenneanlæg.

På bestyrelsesmødet den 14september 1972 vedtog man at yde den samlede bestyrelse kr. 25,00 i diæter pr. møde!

 

Den 12. oktober 1972 blev der afholdt ekstraordinær generalforsamling kun med det ene punkt på dagsordenen, at tage stilling til de tilbudte løsninger fra 3 fællesantennefirmaer, samt et finansieringstilbud fra Handelsbanken i Hedehusene.

 Det var et lån på kr. 1.500,00 og månedlig ydelse kr. 50,00!

Der var mødt 46 stemmeberettigede grundejere og heraf stemte 38 for og 8 stemte imod.

Etableringen blev herefter pr. 18. december 1972 overgivet til HJK Antenne service. Pris kr. 1.400,00 pr. parcel. Vi skulle dog selv sørge for at grave en rende til kablet ind til huset, men først skulle vi anmode Mads Nielsen om tilladelse til at grave i “hans” fortove.

Da der allerede fandtes en antennemast i området, nemlig Birkeparkens mast ved Østerled, måtte vi ikke rejse vores egen, men blev af Kommunalbestyrelsen anmodet om at tilslutte os Birkeparkens.

 

Den 20. januar 1973 måtte bestyrelsen desværre sende 4 medlemmer til inkasso på grund af manglende betaling for fællesantennen.

På den ordinære generalforsamling den 20. marts. 1973 besluttede man bl.a. at melde vores grundejerforening ind i “Fløng Lokalråd”, og at lade opsætte et antal containere i området til haveaffald. Første års regnskab udviste indtægter for kr. 19.855,92. og udgifter for kr. 6.955,47. altså et overskud på kr. 12.900,45!

I foråret foreslog Mads Nielsen, at fortovene asfalteres, men både vi og Kommunen forlanger fliser og græsarmeringssten.

 

Generalforsamlingen den 27. marts 1974 havde 45 stemmeberettigede medlemmer. Formanden, H.E. Bertelsen ønskede genvalg og man valgte derefter Bent Nørgaard som ny formand.

Oprindelig havde man tænkt sig, at arealet ved Østerled ned mod åen skulle udlægges som legeplads og boldbaner med samtidig etablering af en “fodgængertunnel” under Østerled.

Denne plan måtte dog opgives, da det viste sig, at der lå nogle store kloakrør i vejen.

Bestyrelsen anmodede derefter Kommunen om at anvise et stykke jord ved “Møllehøjen” til legeplads, men da det ejes af Mads Nielsen, kunne det ikke straks etableres.

 

Under Mads Nielsen’ s færdiggørelse af veje og stier blev der ødelagt meget af HJK’ s kabelarbejde (9 gange blev hovedkablet knækket, et utal af indføringskabler blev beskadiget, samt en del standere og forstærker skabe blev beskadiget).

Der blev afsagt landvæsenskommissionskendelse over kloakeringen, som vi jo havde betalt for gennem byggemodningen, men hver enkelt grundejer måtte desuden betale kr. 2,44. pr. kvadratmeter grund til Kloakfonden.

Grundejerforeningen får nu tilskødet de små stykker jord ved enden af boligvejene, og det diskuteres nu om foreningen eller grundejerne selv skal plante og passe arealerne, og samtidig spørges Kommunen om man der har nogen specielle ønsker.

Nogle grundejere havde forespurgt bestyrelsen, om der kunne blive opsat skilte med teksten “Legende Børn”, men vi havde både hos Kommunen og hos Politiet fået afslag.

 

I sommeren 1974 gav Kommunen tilladelse til at vi selv må plante “endestykkerne” med sirbuske og gav samtidig tilsagn om derefter at overtage arealet.

Desuden forlangte Kommunen af os (efter møde med Mads Nielsen) at vi skulle deltage i betalingen af områdets kloakering, men at man endnu ikke kendte beløbets størrelse. Bestyrelsen kontaktede endnu engang Mads Nielsen med krav om at han færdiggør stisystemet, græssåning m.m.

Sidst på sommeren er disse ting nu endelig færdiggjorte, og bestyrelsen indhenter tilbud på diverse planter.

Vores grundejerforening indgår sammen med “Birkeparken” en servicekontrakt med antennefirmaet HJK, og aftaler et fremtidigt samarbejde på alle punkter (antenne, grønne områder, containere mm.)

 

Generalforsamlingen for året 1974 blev afholdt ulovligt! Den fandt nemlig først sted den 2. april 1975 og ifig. Lovene skal den være afholdt inden udgangen af marts måned. På grund af store forskelle i de enkelte grundejeres skøder, kan foreningen desværre ikke køre en samlet sag mod Mads Nielsen i forbindelse med hans skrivelse angående kloakregnskabet. Da det også stadig kniber for Mads Nielsen at få vejene gjort færdige, må bestyrelsen føre mange og vanskelige møder med både Kommunen og Mads Nielsen for at få arbejdet afsluttet.

 

Bent Nørgaard meddeler bestyrelsen, han ønsker at udtræde af bestyrelsen, og på den efterfølgende generalforsamling i marts 1976 blev den tidligere formand, H.E. Bertelsen valgt som ny formand. Kommunen orienterer bestyrelsen om dens planer med den fredede Bavnehøj “Møllebakken” (beplantning samt anlæggelse af legeplads).

Vi har forespurgt vores antennefirma om muligheden for at kunne se tysk fjernsyn, men de svarede, at det ikke i vores område vil være muligt.

I 1976 anvender vi Ca. kr. 14.000,00( kr. 3,00. pr. kvm.) til beplantning af fællesarealet ved Østerled. Vi betalte pengene til Kommunen, som så stod for arbejdets udførelse og samtidig den fremtidige vedligeholdelse.

Sammen med “Birkeparken” modtager vi tinglyst skøde på arealet.

I februar 1977 meddeler Kommunen os, at man nu fra Mads Nielsen har overtaget vejene i den stand de nu er i, og at vejene herefter er offentlige.

Det meget store og krævende arbejde bestyrelsen har arbejdet med i de første 5 år, er således færdigt.

Kommunen og Mads Nielsen har dog endnu nogle udeståender angående ekspropriation af noget jord til brug for etablering af Bækstien og udvidelse af rensningsanlægget.

 

De sidste tre ubebyggede grunde på Bøgevang (ud mod Møllebakken) er af Kommunen til Mads Nielsen blevet godkendt som fire byggegrunde. Møllegård

Grundejerforening omfatter således nu i alt 100 parceller.

I 1976 afholdt foreningen 2 medlemsfester (1 forårsfest for de voksne og en fastelavnsfest for børnene), der begge havde en flot tilslutning.

Den sidste sti rundt om Møllebakken er nu anlagt, og Kommunen har plantet træer ved Kærstien neden for Møllebakken.

Kommunen har oplyst, at der af Landvæsenskommissionen er afsagt kendelse angående supplerende ledningsanlæg, og at det sandsynligvis vil betyde en regning til os alle på Ca. kr. 1.000,00.

 

På generalforsamlingen den 24. marts 1977 blev Hans Erling Bertelsen genvalgt som formand for yderligere 2 år, og som ny suppleant til bestyrelsen blev Erik Hald valgt. Året igennem får vi opstillet containere til haveaffald ca. 10. gange, og de bliver flittigt benyttet og alle er meget glade for dem.

I løbet af 1977 anlagde Kommunen legepladsen ved Møllebakken. Der blev opsat en hel række legeredskaber, så der skulle være gode muligheder for udfoldelse.

I december 1977 tilskøder Kommunen os og Birkeparken, hver med halvdelen, fællesarealet nord for Nørreled.

 

Fløng Idrætsforening forsøgte at arrangere en idrætsdag for alle i området, men desværre mislykkedes det.

I foråret 1978 blev den beplantede trekant ved Birkevang/ Nørreled tilsået med græs og senere tilplantet med træer.

Bestyrelsen har undersøgt og konstateret, at det for foreningen vil blive alt for dyrt at få opsat en “Tysklandsantenne”.

Det er desværre nødvendigt på den kommende generalforsamling, at henstille (påtale) for medlemmerne, at man husker at rydde op efter sig, når man har benyttet containerne.

 

Forårsfesten i forsamlingshuset den 27. maj 1978 blev desværre et mindre vellykket traktement, og festudvalget forsøgte senere at få nedsat kuvertprisen.

Senere på året har vi en lille sag med en radioamatør på Fyrrevang, der ønsker en antenne på taget/flagstangen. Da Kommunen har givet sin tilladelse, er det nu kun grundejerforeningens efterfølgende accept man afventer. Bestyrelsen er positivt indstillet, men vil spørge generalforsamlingen forinden endelig tilladelse gives.

Der arrangeres nu en nabohøring, og heraf ses, at flertallet er imod en opsætning på taget.

 

På generalforsamlingen den 28. marts 1979 blev det oplyst, at det ville blive meget dyrt (ca. kr. 42.000,00) at få sat Sverige radio-stereo. på vores mast. Endvidere oplyste bestyrelsen, at man havde indhentet tilbud ( 250,00 - 300,00 pr. stk.) hos aut. VVS-firma til opsætning af de af Kommunen krævede vandmålere, der skulle være monteret senest 1. oktober 1979.

Formanden blev genvalgt for en 2-årig periode. Generalforsamlingen giver sit samtykke til radioamatøren på Fyrrevang. Forudsætningerne bliver dog senere ændret, da radioamatøren i begyndelsen af 1980 udarbejder en ny tegning til placering af antennen.

 

Da Kommunen ikke kan finde midler til, at vi kan få sået græs mellem armeringsstenene på fortovene ”det var jo også noget Mads Nielsen skulle have sørget for”, er det nu op til den enkelte grundejer at få det gjort.

 

Fra vores antennefirma modtager vi i februar 1980 et nyt tilbud på Sverige radiostereo på nu “kun” Ca. kr. 23.000,00 hvoraf Birkeparken skal betale deres andel.

Tilbuddet forelægges den kommende generalforsamling. Efterfølgende forkaster Birkeparken tilbuddet, hvorefter det ikke er muligt for os alene.

 

På generalforsamlingen 25. marts 1980 var radioamatøren på Fyrrevang inviteret, og han fremlagde her sine ændrede planer, hvorefter antennen placeres i

flagstangen. Dette blev godkendt med 13 stemmer for og 5 imod. Det blev ligeledes vedtaget, at forhøje kontingentet til kr. 275,00.

I sommeren 1980 har vi et lynnedslag i vores Tv-mast, og det koster foreningen kr. 1.700,00. Vi indhenter herefter tilbud på en forsikring af masten.

Vi får også opsat nogle skilte på vore veje med teksten “Legende Børn”.

I januar 1981 anmoder grundejerforeningens bestyrelse Kommunen om at bibeholde den nuværende placering af Hedehusene Station, da der var planer fremme om at

flytte den til arealer ved Hedehushallen.

 

På generalforsamlingen i marts 1981 fremlagde bestyrelsen forslag til nye vedtægter, som blev vedtaget, og i januar 1982 godkendt af Kommunen.

Da formanden, H.E. Bertelsen var fraflyttet området, var det næstformanden, Jørgen Johannesen, der aflagde bestyrelsens beretning.

Som ny formand valgtes Hans Arne Sørensen.

På den årlige indkaldelse til generalforsamlingen, er der angivet hvilke datoer foreningen får opstillet containere til haveaffald, og samtidig vil der nu også være

anført på hvilke datoer Kommunen har afhentning af storskrald.

I august 1981 skriver bestyrelsen til Kommunen og beder om status på bl.a. til såning af græsarmeringsstenene, huller i og ved vore stier samt opsætning

læskur ved busstoppestedet ved Østerled.

 

Vores 10-års jubilæum afholdes for børnene på legepladsen ved Møllebakken, og i den forbindelse fik bestyrelsen af Politiet tilladelse til at udskænke stærke drikke, for voksne indtil kl. 17.00. Festen for de voksne blev med succes afholdt i Fløng Forsamlingshus samme aften.

Nogle grundejere ville gerne have opsat bomme ved de små stiers udmunding i hovedstierne. Dette var Kommunen ikke opsat på, da det bl.a. ville kræve ekstra

belysning.

I marts 1982 deltager formanden og kassereren i møde med Kommunen, hvor der blev orienteret om den kommende naturgas-indføring.

På generalforsamlingen i marts 1982 oplyste formanden bla. at bestyrelsen har bedt

Kommunen undersøge om det vil være muligt at omdanne vore veje til § 40 veje. Bestyrelsens beretning for 1982 oplyste bl.a.:

a) Jubilæumsfesten den 28. august 1982 ved Møllebakken deltog ca. 60 børn og 25 voksne og om aftenen i forsamlingshuset deltog ca. 55 voksne. Begge fester var en meget stor succes.

b) Kommunen har nu endelig repareret hullerne i og ved vore stier. Kønt blev det ikke, men det er effektivt.

c) Grundejerforeningen Birkeparken har meldt sig ud af vores fælles containerordning, da man der ville prøve Kommunens nye ordning med en permanent opstillet container.

 

I 1983 arbejdede bestyrelsen meget med at indhente tilbud på en total renovering af vores fællesantenneanlæg samt afholdelse af en juletræsfest i forsamlingshuset. Bestyrelsen blev desværre - for første gang - nødt til at sende et medlems kontingent til retslig inkasso.

Total renoveringen af antenneanlægget afventer nu en eventuel etablering af et “bredbåndsnet”.

Under nedgravningen af naturgasrørene blev vore antennekabler ofte beskadiget/ødelagt, men ret hurtigt repareret uden omkostninger for os.

Stien der forbinder Bøgevang med Fløng Centret kan vi ikke få asfalteret og opsat lys på, da den iflg. Kommunen ikke er en del af det offentlige stisystem.

 

I 1984 forespørger bestyrelsen Kommunen om det er muligt at få plantet træer i vore græsarmeringssten, men det kan ikke lade sig gøre, da der nedenunder ligger vandledninger og gasledninger.

 

På generalforsamlingen i marts 1984 blev der stillet forslag om opsætning af affaldsbeholdere ved stierne og kassereren foreslog kontingentet hævet til kr.

450,00. årligt.

Vi har igen i år haft en brand i en af vore containere, som brandvæsenet måtte komme for at slukke.

Igen i 1984 arbejder bestyrelsen med vores antenneforhold. (Nyt anlæg vil koste kr. 5.000,00 - 6.000,00. pr. parcel)

På et bestyrelsesmøde i februar deltog en repræsentant fra KTAS, som orienterede om det kommende hybridnet, der for os ville koste Ca. kr. 700.000,00.

 

På generalforsamlingen 21. marts 1985 blev Erik Hald valgt som ny formand, og skift til nyt antennefirma - STOFA - blev vedtaget, samt at få etableret lokal-tv på eksisterende anlæg. (pris pr. parcel kr. 275,00).

I foråret slog Cirkus Arly sine telte op ved Møllebakken, og da vi intet kendte til dette, spurgte vi Kommunen om man der havde givet tilladelse.

Bestyrelsens beretning for 1985 oplyste bl.a. at man havde arbejdet med at få kontingentbetalingen lagt over på Multi-data, men har måttet opgive dette og gå tilbage til det gamle giro-system. Der har desværre også været et par problemer med vores nye antennefirma, men det blev løst og samarbejdet fortsætter fint.

 

I 1986 modtog vi 2 antennetilbud: i fra STOFA, hvor vi køber anlægget, og 1 fra KTAS, hvor vi lejer anlægget. Bestyrelsen indkalder herefter til ekstraordinær generalforsamling og der anbefales KTAS’s tilbud. KTAS vil til denne generalforsamling sende en repræsentant, Bjørn Nordfeldt.

Bestyrelsen har modtaget opkrævning fra COPYDAN, men vil ikke umiddelbart betale, men afvente en retsafgørelse.

På den ekstraordinære generalforsamling, der blev afholdt den 6. november 1986, blev det af KTAS viste tilbud vedtaget med 34 stemmer for og 33 stemmer imod.

Samme dag underskrev bestyrelsen en lejeaftale med KTAS for signalforsyning fra hybridnettet, pris kr. 183,00 pr. kvt. pr. parcel, samt en leveringsaftale for de pt. leverede kanaler på kr. 91,00 pr. kvt. pr. parcel. Starttidspunkt aftales til den 1. februar 1987, men blev faktisk først den i. maj 1987.

 

I 1987 besluttede bestyrelsen, da vore veje er blevet “privatiserede”, at indgå en servicekontrakt med Kommunen, (kr. 390,00 pr. år pr. parcel) således at vi bl.a. får sneryddet.

Men forinden havde bestyrelsen og mange andre klaget både til Ministeriet og Kommunen.

Generalforsamlingen i marts 1987 var dramatisk’

Et medlem have indsendt et forslag gående ud på, at bestyrelsen skulle arbejde for at få kontrakten med KTAS annulleret, og da det kom til afstemning blev det vedtaget med 19 stemmer for og 16 stemmer imod. Herefter trådte bestyrelsen tilbage, og dirigenten suspenderede for en lille stund generalforsamlingen så der blev tid til at “summe”.

Dirigenten efterlyste derefter nye medlemmer til bestyrelsen, men ingen meldte sig. Et nyt forslag løste problemet, nemlig at bestyrelsen løbende skulle vurdere udviklingen med KTAS, og hvis kontrakten på nogen måde blev misligholdt, da straks at indkalde til ekstraordinær generalforsamling. Dette forslag blev med overvældende flertal vedtaget. Herefter genindtrådte hele bestyrelsen.

Det blev besluttet kvartårligt at opkræve ydelserne til KTAS.

På grund af svingende kvalitet i billederne og lyden blev der afholdt et møde med ledelsen fra KTAS. Man ville dog ikke give nedslag i prisen, men til gengæld fik vi en periode nogle flere kanaler stillet gratis til rådighed. Samtidig lovede KTAS, at de fremover godt ville opkræve direkte hos medlemmerne.

Bestyrelsen brugte rigtig megen tid i hele 1987 og 1988 på at tale/holde møder med bl.a. KTAS både hos os og hos dem for at få kvaliteten af billeder og lyd op på et acceptabelt niveau.

 

På generalforsamlingen i marts 1988 oplyste bestyrelsen bl.a.:

a) at man på den kommende ekstraordinære generalforsamling til efteråret vil behandle kvaliteten af det af KTAS leverede og deres opkrævningssystem, og

b) Hvis vi skal have private til at foretage snerydning vil prisen nemt blive kr. 25.000.00. hvorfor Kommunens tilbud nok er at foretrække.

Det blev vedtaget, at vores mast ved Østerled nedtages og sælges for højeste bud, samt at lejeafgiften til KTAS skulle opkræves med kr. 1.400,00 pr år.

Den 8. september 1988 vedtog den ekstraordinære generalforsamling, at tilslutte os Kommunens serviceordning for privatveje, samt at anmode bestyrelsen om at overveje oprettelse af en “vejfond” til opsparing af midler til renovering af slidlaget på vore veje.

 

I vinteren 1988/1989 afholdes en del møder med bestyrelsen og andre interesserede angående fornyelse af vore vedtægter.

 

På generalforsamlingen marts 1989 blev de reviderede vedtægter fremlagt tilligemed ændringsforslag fra 2 grundejere, men da ingen af forslagene fik 2/3 flertal blev de alle forkastet. Bestyrelsen skal nu igen på arbejde med vedtægterne.

Dette skete på et udvidet bestyrelsesmøde i Fløng Forsamlingshus den 25. november 1989, hvor man blev enige om et nyt revideret sæt love, der tilgodeså både bestyrelsens og de 2 andre forslagsstilleres oplæg.

Da et medlem af bestyrelsen havde “fået nok” og derfor ikke ønskede at fortsætte, blev generalforsamlingen anmodet om at komme med en kandidat. men der var ingen der havde tid/lyst.

Efter nogle drøftelser valgte man dirigenten

Der opstod nogen diskussion med “Birkeparken” om ejerskab og vedligeholdelsen af et areal nord for Birkevang/Fyrrevang. Kommunen kommer med et løsnings forslag hvor vi får arealet tilskødet og fremover alene står for vedligeholdelsen, da Birkeparken i forvejen har et stort fællesareal for dens medlemmer. Den 26. februar 1991 underskriver begge grundejerforeninger så skødet, hvorefter vi alene ejer arealet.

I 1989 udsender bestyrelsen en “stemmeseddel” om hvilke “pakker” (kanaler) medlemmerne ønsker at aftage fra KTAS.

Et bestyrelsesmedlem deltager i et møde hos Rockwool om indholdet af den røg som sendes ud i luften over os.

KTAS oplyser overfor bestyrelsen, at man kan acceptere max. 10 frameldinger til nettet, hvorefter prisen for de resterende ville blive forhøjet.

I debatten om Kommuneplan 1989 afsendte bestyrelsen et brev til Byrådet, hvor man påpegede en del ulemper for vores område, såfremt visse vejarbejder blev udført.

 

På generalforsamlingen i marts 1990 oplyste formanden i sin beretning bl.a. at de nu udsendte, reviderede vedtægter har et flertal i arbejdsgruppen bag sig, at Kommunen endnu engang har afvist at udbedre stien langs Møllebakken til Fløng Centret og at det på grund af forhøjede miljøafgifter er blevet meget dyrt at få opsat containere.

De af bestyrelsen fremlagte vedtægtsændringer blev godkendt.

Bestyrelsens forslag om helt at afskaffe containerordningen og derefter pr. parcel frivilligt at overgå til Kommuneordningen blev også vedtaget.

Februar 1991 modtager bestyrelsen fra Hedehusene Postkontor et hjertesuk angående medlemmernes mangelfulde snerydning, og straks derefter skriver bestyrelsen til Kommunen for at lade klagen gå videre, da vi jo har en servicekontrakt.

Det besluttes at få renoveret det grønne område ud for Birkevang 24.

Da vores kontrakt med KTAS udløber 31.12.1992 har vi bedt antennefirmaet STOFA sende os tilbud på antenneanlæg samt finansieringsoverslag.

 

Generalforsamlingen marts 1992: Bestyrelsen i vores nabogrund-ejerforening har ladet foretage målinger af bilernes hastigheder på sine veje,. Den er alt for høj! Det henstilles (igen), at man kører forsvarligt.

(Bestyrelsen har undersøgt priser på løsninger, der kunne sænke hastigheden på vejene, men det er meget dyrt og vil kræve politiets tilladelse).

Et medlem vil/kan ikke betale sit kontingent og efter flere forgæves rykkere, både mundtligt og skriftligt, overgives sagen til advokat, der samtidig anmodes om at undersøge hvorvidt foreningen kan bede KTAS lukke for leverancerne til en enkelt ejendom. Efter nogen tid fraflytter medlemmet og sagen må henlægges.

 

I 1993 afleverer bestyrelsen vort medlemskartotek til KTAS, da KTAS skal bruge det til at fremsende kvartalsregninger over Tv-leverancer (det var i de medlemmer som KTAS ikke selv have oplysninger på, og i hvert tilfælde blev vort medlem orienteret). Enkelte medlemmer benyttede sig af omlægningen til at udmelde sig, og derfor ved vi i bestyrelsen nu ikke længere hvor mange grundejere, der får leveret TV fra KTAS.

Vi har desuden i 1993 tilplantet 3 “firkanter” for enden af boligvejene på Fyrrevang.

I marts 1993 opsiger bestyrelsen den gamle lejeaftale med KTAS og tilslutter samtidig alle foreningens medlemmer til den nye ordning (IT). Godkendes efterfølgende på ekstraordinær generalforsamling i maj 1993.

 

Generalforsamlingen marts 1993 havde 52 fremmødte medlemmer!

men der skulle også diskuteres hybridnet!

Forslaget om genoptagelse af containerordningen blev nedstemt. Ligeledes blev forslaget om at vi alle en dag om året skulle deltage i en fælles “gren dag” (lugning m.m.) nedstemt.

Et forslag om oprettelse af en vejfond blev ligeledes nedstemt, men bestyrelsen blev dog bedt om til næste generalforsamling at fremkomme med et oplæg.

En grundejer stillede forslag om anskaffelse af en “kvashugger” men det blev ej heller vedtaget.

Juni 1993 modtog bestyrelsen et brev fra Kommunen, hvor man beder om stillingtagen til en grundejers ønske om opsætning af en parabol-antenne. Bestyrelsens svar var et blankt nej.

 

Generalforsamlingen i marts 1994 havde kun 23 medlemmer valgt at overvære. trods det, at vi skulle diskutere bestyrelsens forslag til en vejfond (udsendt sammen med indkaldelsen).

Forsamlingen blev enige om, at overføre kr. 40.000,00 fra den oparbejdede formue til vejfonden, og halvdelen af samme års kontingent ligeledes til vejfonden. Bestyrelsen blev derefter bedt om at fa udarbejdet nye vedtægter, der indeholder regler for vejfonden.

Der afholdes udvidet bestyrelsesmøde november 1994 hvor man blev enige om ændringerne til vedtægterne (oplæg udarbejdet af dirigenten (Kurt Rasmussen).

20. april 1994 skriver bestyrelsen, og denne gang sammen med grundejerforeningen “Nørrekærgård”. igen til Kommunen angående asfalt / fliser på stien ved Møllebakken.

 

På generalforsamlingen i marts 1995 blev de tidligere fremsendte ændrede vedtægter godkendt. samt den oprettede “vejfond”.

Der var en livlig debat om de små firkanter for enden af boligvejene, og bestyrelsen blev bedt om til næste generalforsamling at fremkomme med forslag.

I løbet af 1995 ser vi. at Kommunen nu er begyndt at vedligeholde opkørslerne fra boligveje til stamveje med asfalt. og bestyrelsen spørger Kommunen om det fremover skal være praksis. Svaret er positivt, men at vi godt kan få det gjort med brosten som nu, mod at vi selv betaler merprisen. Dette vil vi ikke, da det også vil være bedre at køre over efter renoveringen med asfalt.

Desuden bedes Kommunen i brev om at sørge for at få renset for ukrudt i kantstenene, da disse ellers vil smuldre. Hertil har Kommunen svaret, at man fremover ikke mere vil anvende kemiske midler, men at man mod et årligt gebyr på kr. 2.250.00 + moms vil svide kantstenene med en gasbrænder

Den 7. juli 1995 modtager bestyrelsen brev fra Kommunen, at man har godkendt vore ændrede vedtægter.

Bestyrelsen skriver til Glostrup Politi angående de store sten ved svinget Nørreled  / Østerled. Hvorefter Politiet anmoder herefter Kommunen om at der opsættes kantafmærkningsplader.

 

På generalforsamlingen marts 1996 oplyste formanden bl.a., at bestyrelsen har arbejdet med to hovedting: Grønne områder/veje og det forestående 25-års jubilæum.

Vi har besluttet at gøre brug af Kommunens tilbud om svidning af ukrudtet. Det stillede forslag fra et medlem om asfalt på det armerede stykke parkeringsareal ved fortovet blev vedtaget.

Det blev vedtaget at nedsætte et festudvalg.

Bestyrelsen fik ligeledes godkendt sit forslag om renovering af en af firkanterne med nyplantede buske og en plantekumme med blomster. Det er så meningen, at tage en firkant pr. år.

 

På generalforsamlingen i marts 1997 fortalte formanden bla. at der i år (ligesom sidste år) ville blive hensat kr. 15.000,00 til jubilæumsfesten. Renoveringen af cykel/gangstierne vil blive foretaget i 1996/1997.

Renoveringen af firkanterne forløber planmæssigt.

 

Bestyrelsen består her i jubilæumsåret af:

 

Erik Hald, Formand

Preben Laursen

Karl Sørensen

Lisbeth Sørensen

Robert Larsen